חמשת השגיאות הנפוצות ביותר שעושים מנהלים ובעלי עסקים
01/11/2016
עסק עם שותף? הדברים הבסיסיים שתצטרכו לעשות
09/11/2016

איך נטוורקינג יכול לעזור למאמצי השיווק של העסק שלך?

נטוורקינג, או בעברית 'רישות עסקי', הינה טכניקה אשר דרכה עסקים מקדמים את עצמם, על ידי שימוש במשאב הפשוט ביותר – דו שיח.

מה בעצם הרעיון

קבוצת אנשים, בדרך כלל בעלי עסקים, נפגשת, כשאותם בעלי עסקים הופכים להיות שגרירים אחד של השני. עורך דין פגש רואה חשבון? עורך הדין ימליץ בחום על רואה החשבון ללקוחותיו, ורואה החשבון יעשה גם כן לעורך הדין עם הלקוחות שלו.

איפה עושים נטוורקינג?
בקבוצה. איזו קבוצה, אתם שואלים?
קיימות כיום בישראל מספר ארגונים המארגנים קבוצות נטוורקינג.
לכל ארגון נטוורקינג ישנן מס' קבוצות באיזורים שונים בארץ, ובכל קבוצה נפגשים בעלי עסקים מתחומים שונים.

הצלחה שתלויה רק בכם

כאשר חברי הקבוצה הם בעלי תחומים משיקים, או משלימים (יועץ עסקי עם יועץ שיווקי למשל) ישנו סיכוי גבוה ליצירת קשרים עסקיים חזקים יותר.

היתרון העיקרי בשיטה הוא כמובן עלותה הנמוכה אך בעיקר העובדה שההצלחה תלויה במשתתף ובחיבור שלו עם בעלי העסקים הנוספים בקבוצת הנטוורקינג שלו ולא בגורמים חיצוניים שלא בשליטתו. לא מעט בעלי עסקים אף מספרים כי הרבה יותר 'קל' להם למכור מוצרים ושירותים של אחרים מאשר את שלהם, ואם כולם בקבוצה מוכרים את השירותים של כולם, מה טוב.

קיימים גם ארגוני נטוורקינג הפועלים און ליין, אולם, קשר הנבנה דרך שיחות ברשת אינו חזק כמו קשר הנרקם בין בני אדם פנים מול פנים, ולכן זוהי שיטה פחות יעילה. קשה יותר לבנות אמון דרך הרשת.

כללי מפתח לשימוש בנטוורקינג


ספרו על העסק - הצעד הראשון הוא פחות מכירה ויותר הצגת העסק. ספרו לקבוצה מה הוא העסק, מה מטרתו, מהו קהל היעד העיקרי שלכם. כך תוכלו לכוון את חברי הקבוצה לעזרה לה אתם זקוקים. הם לא יחשבו רק על המוצר אלא יוכלו לתת לכם גם רעיונות כלליים יותר לפיתוח ולקידום.

אחד על אחד - השלב השני הוא יצירת קשר אישי. נסו למצוא את חברי הקבוצה אשר מתאימים ספציפית לעסק שלכם והשקיעו ביצירת קשר חזק איתם. יצירת הרבה קשרים עלולה להוביל לקשרים רדודים, עם זאת, יצירת מעט קשרים חזקים תוכל לקדם אתכם במהירות וביעילות. אחת השיטות העיקריות ליצירת קשרים עסקיים חזקים היא פגישת 'אחד על אחד' – בפגישות אלו, שני בעלי עסקים שהכירו בקבוצת הנטוורקינג נפגשים בזמן אחר לקפה – 'אחד על אחד' – הם מספרים אחד לשני על העסק, על התועלות שלו ועל עצמם כמובן, ומאפשרים לבעל העסק השני להכיר אותם טוב יותר, ולהמליץ עליהם יותר בקלות.

הפכו לקופירייטרים - בחרו מילים, סלוגנים. למילים יש כוח ומשפטי מפתח אשר תחזרו עליהם יקלטו בצורה מהירה יותר בצד השני. המטרה היא להיזכר על ידי המשתתפים כיוון שאולי היום העסק שלכם איננו רלוונטי אליהם, אך אם ייזכרו אתכם יוכלו לחזור אליכם בעתיד.

win win - עזרו לחברי הקבוצה, המטרה של הקבוצה היא סיעור מוחות למען קידום עסקים קטנים, אם תתרמו לחברי הקבוצה, הם ישמחו לעזור ולקדם אתכם. אלו הם מפגשים עסקיים ועל כן כולם מחפשים תמורה להשקעתם. תנו מעצמכם ותקבלו בהתאם.

אל תצפו לתמורה מיידית - שימו לב כי מדובר בקשר הדדים תלויי זמן, זאת אומרת שיכול להיות שתעזרו לבעל העסק אשר לימינכם היום אולם תראו את הפירות רק בעתיד. קשרים עסקיים הינם קשרים לטווח הארוך, השקיעו בהם וטפחו אותם גם לאחר סיום המפגשים הקבוצתיים.

שימור הקשר - השתמשו ברשתות חברתיות (דוגמת פייסבוק ו-LinkedIn) על מנת להישאר בתודעה של חברי הקבוצה. הכרות פנים מול פנים הוא כלי חזק והכרחי אולם חשוב לא להיעלם בסוף המפגשים. שמרו על קשר דרך רשתות חברתיות, אולי תזכו להפתעות חיוביות בעתיד.

בקרוב במרכז לקידום יזמות עסקית:
מפגשי נטוורקינג של חברי המרכז - ללא עלות!

לפרטים והרשמה לחצו כאן

מעוניינים בייעוץ וליווי מקצועי להקמה או לניהול של העסק?

יכול להיות שאתם זכאים לליווי עסקי בהשתתפות עצמית נמוכה. לבדיקת זכאותכם השאירו פרטים כאן בטופס.