כיצד להשתמש בברטר לפיתוח העסק שלך?
01/11/2016

שלושת הדברים הבסיסיים ביותר שכל בעל עסק צריך לדעת

החלטתם להקים עסק? מצוין!

שימו לב לכמה דברים חשובים לפני שמתחילים – כשהדבר החשוב ביותר הוא תכנון.

הכינו תוכנית עסקית מסודרת אשר תנחה אתכם לאורך הדרך, מומלץ שהתוכנית תהיה מאתגרת אך כמובן שאפשרית, והקפידו לשמור על עלייה בהכנסות וירידה בהוצאות.

יצירת תוכנית עסקית מתאימה

התחילו בחשיבה על חזון העסק, ומהם היעדים אותם את רוצים להשיג? התוכנית העסקית היא רשימת הפעולות אשר עליכם לבצע על מנת להגיע אל יעדים אלו ועל מנת להגשים את החזון. לבניית התוכנית כמה שלבים: • התחילו בניתוח מדוקדק של השוק בו אתם פועלים, וכמובן של המתחרים שסביבכם. בדקו מהן החזקות והחולשות של העסק שלכם לעומת של מתחריכם. וכמובן בדקו מה הם המכשולים אשר עלולים לצוץ בדרך ומה הן ההזדמנויות אשר תוכלו לתפוס. • כעת תכננו את האסטרטגיה של העסק, מה הן הפעולות הנדרשות על מנת להתקדם, מה הם המשאבים הדרושים, מה הדד ליין לכל פעולה וכמובן מה הם הרווחים מכל פעולה שהעסק יבצע. נסו לחלק את הפעולות הגדולות לפעולות קטנות יותר עם דד ליינים קרובים יותר, כך יהיה לכם קל יותר להתקדם. • וכמובן שניתוח פיננסי הוא מרכיב הכרחי בתוכנית עסקי, כי אין מה לעשות, כסף הוא הכל בחיים ואם תתקלו בבעיה במימון העסק, כל התוכנית העסקית תדרדר. אז קודם כל בדקו מה הוא ההון העצמי הדרוש לכם, בדקו בכמה מצבים, מצב ריאלי וכמובן מצבי קיצון (לחיוב או לשלילה). לפי ניתוח זה תוכלו להיערך עם מימון מתאים ולחזות את הביצועים הכלכליים שלכם לאורך הדרך.

הגדלת ההכנסות (השלב המתבקש)

כמו שבטח ניחשתם, על מנת שעסק יצליח עליכם להגדיל את הכנסותיו בכל דרך אפשרית. נסו שלא לשים את כל השקעתםכ במוצר בודד עליו אתם מסתמכים ונסו דרכים שונות להגדלת הכנסותיכם. כמו לדוגמא- • הקמת נקודת מכירה נוספת, חנות, עמדה, אתר וכדומה. יש לוודא שהנקודה עונה על דרישות העסק, מתאימה ללקוחות הפוטנציאלים וכמובן האם עלויות ההקמה משתלמות. • יש להגדיל את מגוון המוצרים הקיים. חפשו מוצרים משלימים למוצרים אותם אתם מוכרים. אולם היזהרו לא להתעלות על המוצרים הקיימים ולפגוע במכירות שלהם. • שיווק ופרסום, חשוב לפרסם גם כשהעסק מצליח ובעיקר כשהוא פחות מצליח. חברות קטנות אשר מפרסות בזמנים קשים זוכות להצלחה ולמכירות גבוהות יותר לאחר מכן. • תוהים האם לרכוש עסק או האם להתמזג עם עוד חברה? שימו לב שרב המיזוגים נכשלים ולכן עליכם לבדוק טוב, טוב לפני שאתם לוקחים צעד שכזה. האם החברה השנייה באמת מתאימה לכם? האם הסיכויים לחיכוכים בעתיד גבוהים? • תחום פעילות חדש, הרבה פעמים אנו מתפתים להיכנס לתחום חדש, אך עלינו לבדוק האם מהלך כזה הוא אכן נכון לעסק ואכן משתלם. • גבייה, יש לקבוע מדיניות גבייה ולדבוק בה. להגיב באופן מידי לפיגורים בתשלום ולבדוק בכל תקופה את האשראי הניתן ללקוחות על פי עמידתם בתנאים אשר נקבעו. אין סיבה שתעבדו לחינם.

שליטה בהוצאות והקטנתן באופן קבוע

לעיתים אנחנו כל כך עסוקים בלהגדיל את ההכנסות, שאנחנו מפספסים הוצאות גדולות הניתנות לקיצוץ ונמצאות ממש מתחת לעינינו. בדקו באופן קבוע האם ניתן לקצץ בהוצאות, להוריד בעלויות ובכך להגדיל את הון החברה. ישנם כמה ערוצים בהם עליכם להיות עם היד על דופק ולנסות לחסוך- • עבודה מול ספקים, משווקים ומפרסמים- הדבר הראשון והחשוב ביותר הוא עבודה מול מגוון של ספקים, אל תסתמכו על ספק אחד כך שלא תצרו בו תלות. נסו לשפר את התשלומים מול כל ספק, עשו השוואות מחירים ובקשו הנחות אם יש באפשרותכם להבטיח תשלום מראש. • ניהול של מלאי העסק- נהלו את המלאי בצורה מסודרת ומבוקרת, זהו כלי חשוב והכרחי להצלחתם. קיימות תוכנות ייעודיות לניהול מלאי, תעזרו בהן. אל תאגרו מלאי כדי שלא תתקעו איתו. • מה הן הוצאות המכירה של המוצר שלכם? האם ניתן להוזילן? לשפר את תהליך המכירה לייעל אותו? • וכמובן סעיפי הנהלה, בדקו כמה אתם מוציאים על שכירות, חשמל, רכב וציוד משרדי. תופתעו לגלות כמה אפשר לחסוך על ידי מעקב אחר הנושאים הללו. נסו לסחוף את שאר העובדים שלכם לגישה של חסכון.

מעוניינים בייעוץ וליווי מקצועי להקמה או לניהול של העסק?

יכול להיות שאתם זכאים לליווי עסקי בהשתתפות עצמית נמוכה. לבדיקת זכאותכם השאירו פרטים כאן בטופס.